AUTOMATYKA HOTELOWA

Oszczędność Czasu I Wygoda

Automatyka to nieodłączny element naszej codzienności. Żyjemy w rzeczywistości, w której takie czynności jak mielenie kawy w młynku ręcznym, pranie ręczne, a nawet ręczne wywieszanie prania należy do przeszłości. Proces automatyzacji rozciąga się na każdą z branż. W ostatnim czasie automatyzacja zaczęła również zaznaczać swoją obecność w branży hotelarskiej, a właściciele obiektów hotelowych szukają możliwości zaoszczędzenia pieniędzy, usprawnienia procesów, uzyskania większych przychodów i, co oczywiste, zapewnienia swoim gościom komfortowych i zoptymalizowanych rozwiązań.

Czym jest automatyka hotelowa?

Automatyka hotelowa to zastąpienie ludzi przy wykonywaniu ręcznych i czasochłonnych zadań przy niewielkiej lub żadnej interwencji człowieka. Za pomocą odpowiedniego oprogramowania i technologii, automatyzacja może przynieść korzyści zarówno właścicielom hoteli, jak i ich gościom, oszczędzając czas, pieniądze i eliminując stres.

zamki hotelowe
zamki hotelowe

Same korzyści z automatyki hotelowej

Korzyści z automatyzacji dla hoteli mówią same za siebie. Należą do nich m.in.:

zwiększona wydajność w codziennych zadaniach,

redukcja błędów w zakresie notowania informacji i generowaniu raportów,

odciążenie osób, a co za tym idzie: frustracji związanej z dużą ilością operacji wykonywanych ręcznie,

zwiększenie przychodów i obniżenie kosztów,

zwiększona produktywność, oszczędność czasu,

zwiększona łączność i synchronizacja z innymi systemami hotelowymi oraz kanałami rezerwacji,

elastyczne i zautomatyzowane zameldowanie i wymeldowanie gości,

większa personalizacja usług,

usprawniona komunikacja pomiędzy pracownikami, a także na linii personel hotelu – goście,

uniknięcie błędów przy raportowaniu.

Skorzystaj ze wsparcia firm informatycznej — wdrożenie automatyki hotelowej

Jako że właściciele hoteli nie posiadają wewnętrznych zasobów do samodzielnej automatyzacji, automatyzacja jest często wprowadzana za pośrednictwem dostawcy oprogramowania hotelowego lub dostawcy aplikacji hotelowych. W zależności od tego, co chcemy osiągnąć, możemy zastosować oba rozwiązania.

Szacuje się, że sieci hoteli w porównaniu do niezależnych hoteli dużo częściej korzystają z technologii, co stwarza okazję do wyprzedzenia konkurencji. Bez automatyzacji rośnie ryzyko podwójnych rezerwacji i innych czynników, a jak powszechnie wiadomo: ryzyko pociąga za sobą koszty.

Automatyka hotelowa dla większego komfortu gości

Automatyka w branży hotelarskiej może znaleźć zastosowanie nie tylko na użytek właścicieli i personelu hotelu, ale ponadto może być wykorzystywana do zarządzania pomieszczeniami i obiektami.

Hotelowi goście z pewnością docenią pobyt w hotelu zautomatyzowanym:  po długiej podróży każde spóźnienie na recepcję może wiązać się z frustracją, a im mniej czasu spędzamy przy recepcji, czekając na obsługę, tym lepiej.

Ponadto automatyzacja na większą skalę może pomóc gościom w zamówieniu czegoś z obsługi pokojowej, złożeniu prośby lub rozwiązaniu problemu np. na urządzeniu takim jak iPad, zamiast dzwonić do recepcji. W celu poprawienia jakości świadczonych usług, w trakcie pobytu lub po dopiero wymeldowaniu gości można również wysyłać zautomatyzowane komunikaty z prośbą o informacje zwrotne lub przeprowadzać badania opinii.

Co tyczy się samych pokoi, zamek hotelowy na kod lub zamek hotelowy na kartę pozwala na wykorzystanie zautomatyzowanych inteligentnych aplikacje, dzięki którym goście mogą łatwo sterować:

oświetleniem,

klimatyzacją,

wentylatorami,

telewizorami,

roletami.

Przykładając hotelową kartę do czytnika, nie musimy już każdorazowo zapalać światło czy włączać ogrzewania, zaś używając czytnika kart, wychodząc z pokoju, mamy gwarancję, że nie zostawimy zapalonego światła w łazience lub w innym pomieszczeniu. Daje to wyraźne poczucie komfortu oraz oszczędności czasu. Karty są zaszyfrowane za pomocą odpowiednich algorytmów, co gwarantuje bezpieczeństwo podczas ich użytkowania. Wygląd samych kart oraz czytników może być spersonalizowany, w zależności od potrzeb: może zawierać logo, numer pokoju, itp.

Zarządzanie oświetleniem za pomocą zamka na kartę lub zamka na kod pozwala kontrolować zużycie energii elektrycznej w pokojach gości.

Automatyka hotelowa krokiem w przyszłość

Hotel zautomatyzowany to hotel przyszłości. Automatyka hotelowa niesie ze sobą wymierne korzyści zarówno dla właściciela hotelu, jak i dla samych gości. Koszty początkowe wynikające z zakupienia oprogramowania oraz wprowadzenia nowoczesnych kart i zamków do użytku są bardzo szybko rekompensowane.

Dzięki zautomatyzowaniu naszego hotelu będziemy mogli cieszyć się zadowoleniem naszych gości i większym komfortem pracy personelu hotelowego.

Kompleksowe wdrożenie automatyki hotelowej

Nowoczesne rozwiązania – zamki hotelowe na kartę

Właściciele hoteli, apartamentów czy domów wczasowych coraz częściej stawiają na nowoczesne rozwiązania, które usprawniają funkcjonowanie biznesu, a także wpływają na komfort przyjmowanych gości. Zamki hotelowe na kartę bez wątpienia stanowią świetne udogodnienie dla gości hotelowych, a także bezpośrednio wpływają na ich ostateczne wrażenie podczas pobytu.

Zamki hotelowe na kartę to gwarancja bezpieczeństwa dla gości hotelowych oraz obsługi obiektu. Zaszyfrowane poprzez odpowiednie algorytmy karty i zamki magnetyczne zapewniają gościom hotelowym spokój i możliwość wypoczynku, gdyż zyskują oni pewność, że nikt nie wejdzie do ich pokoju. Za pomocą specjalnie zaprogramowanej karty, możliwe jest również zapalanie światła oraz ustawianie temperatury w pomieszczeniu.

Jak wdrożyć zamki na kartę w hotelu?

Zasada działania zamków hotelowych na kartę jest bardzo prosta. Zaprogramowana karta, poprzez zbliżenie jej do zamontowanego czytnika, od razu otwiera drzwi do pomieszczenia. W przeciągu kilku sekund zamek w drzwiach blokuje się automatycznie, przez co bez ponownego przyłożenia karty wejście do pokoju jest niemożliwe. Zamki hotelowe na kartę to najlepsze rozwiązanie w branży hotelarskiej, zapewniające bezpieczeństwo oraz komfort gościom hotelowym.

Kiedy warto zdecydować się na zamki hotelowe na kod?

Zamki hotelowe na kod to klasyczne zamki elektroniczne, które otwierają drzwi do pokoju hotelowego lub apartamentu dopiero po wpisaniu odpowiedniej kombinacji cyfr lub znaków. Zamki hotelowe na kod to nowoczesne rozwiązanie, pozwalające na wynajem pokoi oraz pomieszczeń bez konieczności przekazywania kluczy lub kart magnetycznych gościom hotelowym, co znacznie usprawnia zarządzanie obiektem.

Działanie zamka hotelowego jest bardzo proste i polega na wpisaniu kodu dostępu na klawiaturze wpuszczonej w tradycyjny zamek. Nowoczesna technologia umożliwia także wygenerowanie jednorazowego kodu wejścia poprzez dedykowaną aplikację na telefon. Zamki hotelowe na kod można również bez problemu otwierać poprzez wykorzystanie zaprogramowanych kart magnetycznych.

Zamki na kod dla hoteli – wprowadź do swojego obiektu nowe technologie

Zamki hotelowe na kod są bez wątpienia doskonałym narzędziem do zarządzania obiektem, co znacznie usprawnia pracę obsługi, a także zapewnia bezpieczeństwo gościom hotelowym. W przypadku zamków hotelowych na klucz, system otwierający drzwi jest montowany do klasycznych zamków. Brak okablowania i konieczności instalowania specjalnego systemu sprawia, że stanowią one świetne rozwiązanie w branży hotelarskiej.